Szkolenia
Co nas wyróżnia: Co nas wyróżnia? Nie mamy gotowych programów szkoleniowych. Tworzone przez nas programy projektowane są pod indywidualnie potrzeby organizacji. Wyznaczyliśmy obszary i narzędzia, którymi się posługujemy. Wszystkie nasze szkolenia są przygotowywane i dostosowywane bezpośrednio do potrzeb klienta. Jeśli wśród poniższych przykładów znajduje się obszar szkoleniowy, który odpowiada potrzebom Twojej firmy, skontaktuj się z nami. Jeśli nie znalazłeś oferty, a mierzysz się z problemem lub wyzwaniem –zadzwoń! Wspólnie nad nim popracujemy i stworzymy program dla Twojej organizacji. Tworzymy szkolenia, w których sami chcielibyśmy uczestniczyć. Szkolimy wiedząc, że najważniejszą osobą na szkoleniu jest jego uczestnik.
Przygotowanie programu dla Twojej organizacji:
- Kadry zarządzającej
- Menadżerów
- Kierownictwa
- Służby BHP
- Badanie klimatu.
- Etapy budowania kultury bezpieczeństwa w organizacji/zespole.
- Rola lidera/ przywódcy.
- Wpływ zachowania lidera na pracowników.
- Komunikacja i informacja zwrotna w BHP.
- Cele BHP.
- Przywództwo sytuacyjne w BHP-czyli dostosowanie stylu lidera do poziomu rozwoju pracowników i zapewnieniu odpowiedzi na ich potrzeby oraz udzielenie wskazówek.
- Zarządzanie poprzez wartości.
- Pułapki myślenia i mechanizmy działania.
- Zasady, monitoring, konsekwencja i zmiany nawyków.
- Służby BHP
- Kadry kierowniczej
- Osób zarządzających systemami zarządzania bezpieczeństwem pracy,
- Audytów wewnętrznych
- SIP
- Przedstawienie procesu.
- Jakościowa analiza przyczyn źródłowych.
- Budowanie ciągu przyczynowo – skutkowego, budowanie drzewa przyczyn.
- Identyfikacja przyczyn.
- Różnica między myśleniem o przyczynie a myśleniem procesowym.
- Podstawy metody action learning.
- Gromadzenie i analiza danych.
- Incydenty/Zdarzenia i błąd ludzki-przyczyny i rozwiązania błędów.
- Różnica między analizą incydentów i wypadków.
- Poszukiwanie rozwiązań problemów.
- Ciągłe doskonalenie.
- Menadżerów,
- Kadry kierowniczej,
- Liderów,
- Brygadzistów.
- Model szkolenia oparty o Cykl Deminga PDCA.
- Planuj - co jest potrzebne aby w sposób bezpieczny zaplanować proces i prace podległych zespołów. Zwrócenie uwagi na planowane lub posiadane zasoby z uwzględnieniem wymogów prawnych, formalnych i biznesowych.
- Wykonaj - Organizacja odpraw z pracownikami z uwzględnieniem standardów bezpiecznej pracy w branży, największe wyzwania i trudności, oraz korzyści płynące z postepowania zgodnie z zasadami.
- Sprawdź - monitoring jako narzędzie dobrego lidera.
- Popraw - analiza incydentów, działania korygujące, wnioski, informacja zwrotna i ciągłe doskonalenie.
- Pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych,
- Pracodawców i innych osób kierujących pracownikami,
- Służb BHP.
- Poza obowiązkowymi punktami zgodnie z programem ogólnym z rozporządzenia w szkoleniu okresowym możemy zawrzeć również Wasze wewnętrzne procedury, regulaminy, wytyczne i standardy. Wzmocnić wdrażane plany organizacyjne, cele bhp i wiele innych.
- Trenerów wewnętrznych,
- Pracowników działów HR,BHP,
- Przełożonych i innych szkolących pracowników.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna,
- Badanie potrzeb,
- Metody nauczania dorosłych,
- Cykl Kolba,
- Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami,
- Zarządzanie konfliktem,
- Badanie efektywności szkolenia,
- Elementy przywództwa sytuacyjnego Kennetha Blancharda - czyli dostosowanie stylu trenera do poziomu rozwoju pracowników i zapewnieniu odpowiedzi na ich potrzeby oraz udzieleniu wskazówek,
- Rozwiązywanie problemów, metoda Action learning.
- Zadania przeszkoleniowe
- Możliwość przećwiczenia zdobytej wiedzy i przeanalizowania swoich wystąpień podczas ćwiczeń praktycznych
- Nagrania video
- Konstruktywny feadback.
- zasady przeprowadzania wizyt oraz ich najważniejszych elementów.
- konstruktywna ocena zachowań osób wizytujących i ich wpływ na pracowników,
- wymiana doświadczeń w zakresie,
- skutecznych sposobów prowadzenia wizyty.
- wspólna wizyta z trenerem na budowie/zakładzie,
- Kierownictwo będzie miało możliwość przećwiczenia wskazówek, otrzyma konstruktywny feedback,
- Menadżerów,
- Kadry kierowniczej,
- Liderów,
- Brygadzistów,
- Osób kierujących pracownikami.
- Waga instruktażu i czytelnej komunikacji w procesie organizacji i efektywnego zarządzania przez Lidera,
- Zasady nauczania osób dorosłych,
- Instruktaż stanowiskowy krok po kroku,
- Komunikacja werbalna, co mówić, jak mówić, jak stworzyć program instruktażu,
- Komunikacja niewerbalna - jak ważne jest to co widzimy ,
- Style uczenia,
- Monitoring,
- Informacja zwrotna,
- Ciągłe doskonalenie w celu podniesienia bezpieczeństwa i optymalizacji procesów pracy.
- Wstępne,
- Pierwsza pomoc w praktyce,
- Szkolenie p.poż.,
- Odpowiedzialność prawna,
- Wskazane przez klienta.
skontaktuj się z nami